kære mormor

Jeg elsker dig.

Det er en ting som jeg ikke er vandt til at sige på dansk, og det er noget som jeg altid prøver at sige til dig. Måske mere for min skyld end din her paa det sidste. Jeg ville ønske at du kunne høre mig, det håber jeg at du på en måde kan.

Det har altid været os to, på ferie, til jul, og imens jeg har boet her. Tak for alle de gange du har taget dig af mig, og for alle de oplevelser du har givet mig: alt den kærlighed, alt den tryghed, alt den tid. Jeg ville ønske at jeg fik sagt alle disse ting til dig, da du stadig nemt kunne forstå mig.

Tak for de gange du var et skjold mellem Nille og mig. Jeg sætter pris på det mere end du nogensinde vil vide, selv hvis jeg havde sagt de her ting før du begyndte at falme.

Undskyld at vi ikke forstod, undskyld at vi ikke altid kunne se, undskyld at vi nogengange forlod dig, jeg håber du forstår, og jeg håber du ved at vi altid altid kommer tilbage. Aldrig har jeg fortrudt tid tilbragt sammen med dig, at tale til dig, fortælle dig om mit liv, at give dig et knus og holde din hånd.

Jeg elsker dig højere end nogen anden, lige meget hvor i verdenen jeg eller du befinder dig. Husk det. Folk kan måske sige at du ikke er dig selv mere, men jeg er uenig. Du vil altid være min elskede Mormor og jeg føler det samme for dig nu når du ser direkte igennem mig, som jeg gjorde da vi sad i en hestevogn mod Bakken.

Jeg elsker dig.

Knus,

Alma x

Leave a Reply

